hennepolie

Hennepzaden zijn een van de rijkste plantaardige eiwitbronnen. Ze bevatten voor 35 procent volwaardige eiwitten, met de negen noodzakelijke aminozuren in een goede verhouding. De zaden zijn beter verteerbaar dan bij voorbeeld soja en alle hennepproducten vormen een uitkomst voor mensen met een glutenallergie (coeliakie).

De belangrijkste vitamines die voorkomen in hennepzaad zijn B en E. Vitamine B is belangrijk voor de stofwisseling, vitamine E is een antioxidant. Een evenwichtige inname van kwaliteitseiwitten helpt het herstel van weefsel en het DNA van de cellen. Hennep is een alternatief voor soja en vlees.

Vergelijking_plantolieën

» Lees meer

Superieur vetzuurprofiel
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) erkent dat olie die koud wordt geperst uit hennepzaden rijk is poly-onverzadigde verzuren in de meest natuurlijke verhouding. De omega’s 3 en 6 worden aangemerkt als essentieel: dit wil zeggen dat ze niet worden aangemaakt door het menselijk metabolisme en via voeding moeten worden opgenomen.

medicinal-cannabisEen goed evenwicht tussen de vetzuren werkt preventief tegen evenwichtigheden in het menselijk lichaam: ontstekingen, artritis, astma, osteoporose, bloedvaatziekten en overgewicht.

Hennep is tevens een zeldzame bron van gamma-linoleenzuur (GLA). Dit essentiële vetzuur is belangrijk voor de vochthuishouding en een soepel huid. GLA wordt teruggevonden in moedermelk.

Hennepzaad bevat circa 35 procent volwaardige eiwitten in combinatie de negen essentiële aminozuren en de vitamines B en E.

Hennepzaad bevat per 100 gram:hennepweb_100 pagina gratis boek_alles

  • energie: 593 kcal / 2457 kJ
  • eiwitten: 35 %
  • koolhydraten: 7,6 %
  • vetten: 49.5 %
  • vezels: 5.9 %

 

» Download het gratis hennepreceptenboek op Hennepweb



Pantanova ♥ Alldayjazz FM, luister mee!